"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

sobota, 26 listopada 2016

Sałatka z nuggetsami

Dzisiaj bardzo prosta szybka sałatka, która powstała zupełnie spontanicznie, a efekt - przyznam - zdumiewający. Pozostało mi z obiadu trochę nuggetsów, a ponieważ nie przepadam za odgrzewanymi, postanowiłam je wykorzystać na jakiś inny sposób. I  tak dogotowałam drobnego makaronu, dodałam co mi w ręce wpadło i powstała oto sałatka. Pyszna - polecam :) 

 


Składniki:

  • 1 filiżanka (o poj. 200 ml) makaronu w kształcie ryżu

  • 1 litr wody do ugotowania makaronu

  • płaska łyżeczka soli do ugotowania makaronu

  • długi świeży ogórek

  • mała puszka kukurydzy konserwowej

  • połówka piersi z kurczaka

  • 2-3 łyżki majonezu

  • sól i pieprz mielony do smaku

  • małe jajko

  • bułka tarta

  • olej do smażenia


 

 

Wodę zagotować, osolić. Do wrzątku wsypać filiżankę makaronu i ugotować wg przepisu na opakowaniu. Po ugotowaniu odedzić i ostudzić.

Mięso z piersi umyć, dokładnie osuszyć ręcznikiem papierowym i pokroić w cienkie ok. 3 mm plasterki.

W małej misce rozmącić jajko, delikatnie posolić i popieprzyć. Do przygotowanego jajka włożyć pokrojone mięso.

Na patelni rozgrzać odrobinę oleju. Obtoczone w jajku kawałki mięsa panierować w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju na złocisty kolor z obu stron. Usmażone odsączyć na talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym. Ostudzić.

Ogórka dokładnie umyć następnie pokroić w drobną kosteczkę. w taką samą kosteczkę pokroić ostudzone mięso. Wszystkie składniki: ostudzony makaron, pokrojone ogórki i mięso, odcedzoną kukurydzę i majonez dokładnie wymieszać i doprawić do smaku solą i mielonym pieprzem. Przed podaniem schłodzić chwilę w lodówce i gotowe. Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. To jeszcze sałatka z pieczonego albo wędzonego kurczaka, lub jego części - http://www.stachurska.eu/?p=10162 .

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna sałatka, zrobię taką dzisiaj
    zapraszam na nuggetsy w płatkach kukurydzianych z sosem czosnkowym
    http://oobzarciuch.blogspot.com/2015/04/nuggetsy-w-patkach-kukurydzianych.html

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. palce lizać
    polecamy sałatkę z kurczakiem i pieczarkami
    http://ronddel.blogspot.com/2016/10/saatka-z-kurczakiem-i-pieczarkami.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sałatka, ślinka cieknie natchnęłaś mnie do przyrządzenia. Prosta w wykonaniu a jaka pyszne. Zapraszam też na
    http://www.przepis-kulinarny.pl/przepisy-na-salatki-4-3.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszna i szybka do zrobienia sałatka. W sam raz dla mnie. Polecam też sałatki na imprezy
    http://www.ewa-gotuje.pl/przepisy-na-salatki-4-19.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis,
    u mnie dziś sałatka śledziowa z ziemniakami

    http://mojekuchennerewelacje.blogspot.com/2014/12/saatka-sledziowa-z-ziemniakami.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepiej zdrowo się odżywiać, to oczywiście wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Dawniej zawsze miałam z tym problem.Nie mogłam znaleźć odpowiedniej diety a od lat zmagałam się z moimi kg!. Brak mi było motywacji. Aż wreszcie znajoma poleciła coś rewelacyjnego!(idealnafigura.com/gberes).Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie glodowalam i jadłam ulubione moje potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:)

    OdpowiedzUsuń
  8. będzie dobra, dzięki za pomysł, a ja polecam dobre domowe, swojskie sery: salami, mozarella, brie, oscypek i inne, chleby, masło lub grzaniec na przeziębienie http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł jak wykorzystać resztki z obiadu :-)

    OdpowiedzUsuń