"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

wtorek, 18 lutego 2014

Szybka zupa ziemniaczana

Zwykle kiedy mam ograniczony czas to na szybko przygotowuję taką zupę. Niewielka ilość potrzebnych składników jest jej plusem. A ponad to są to takie składniki, które z reguły zawsze są w domu. 



Składniki 4-5 porcji : 

  • 7-8 ziemniaków obranych i pokrojonych w kostkę
  • 1 duża marchew obrana i pokrojona w kostkę
  • kawałek pora drobno posiekanego
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 2 litry gorącej wody
  • 1 kostka rosołowa lub vegeta
  • śmietana
  • posiekana natka pietruszki
W garnku z grubym dnem rozpuścić masło, dodać ziemniaki, marchewkę i por. Całość kilka minut zeszklić ciągle mieszając, po 5 minutach oprószyć mąką, przemieszać i przesmażyć 2 minuty, żeby mąką straciła swoją surowość. Zalać gorącą wodą, dodać kostkę rosołową lub doprawić vegetą. Gotować 10-15 minut do miękkości ziemniaków i marchewki. Przed podaniem doprawić śmietaną do smaku i posypać posiekaną natką pietruszki. Szybka smaczna zupa gotowa :)

2 komentarze:

  1. akurat miałam gotowy bulion warzywny który tylko czekał az cos z nim zrobię dlatego wykorzystałam go zamiast kostki rosołowej, a że szukałam czegoś szybkiego to trafiłam na Twoj przepis (od dłuższego czasu chodziła za mną kartoflanka ale jest trochę bardziej pracochłonna do tego nie miałam wszystkich składników :P). zupka wyszła przepyszna!! polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że smakowała :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń