"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

poniedziałek, 24 lutego 2014

Muffiny gotowe w 2-3 minuty

Przepis na te muffinki znalazłam na innym blogu "Jestem w kuchni zaraz wracam". Najbardziej zaintrygował mnie pomysł pieczenia tych speed ciastek w mikrofali. Lubię takie dziwne wyzwania, więc pomysł wypróbowałam, sprawdził się i chętnie się nim z Wami podzielę. Muffinki wychodzą smaczne i pięknie wyrośnięte.
Niewiarygodnie szybkie ciasto do kawy. Spróbujcie sami :)

Porcja ciasta rozlana na 2 filiżanki, aż kipi ;)

Składniki na 2-3 filiżanki : 

  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki mleka
  • 3 łyżki stopionego masła lub oleju
  • 1 jajko
W miseczce wymieszać wszystkie sypkie składniki, następnie dodać mleko, masło/olej, jajko i całość wymieszać. Ciasto ma konsystencję gęstej śmietany. Rozlać do filiżanek i każdą osobno wstawiać do mikrofali na 2 minuty.
Jest to podstawowy przepis, który można wzbogacać swoimi pomysłami. 

Tu porcja rozlana na 3 filiżanki ;)

Ja robiłam je również w wersji: 
1. waniliowe : używając cukru z prawdziwą wanilią przygotowanego wcześniej, a zamiast kakao dodałam mąkę ziemniaczaną. 
2.  migdałowe: dodałam płatki migdałów. 
3. waniliowo - kakaowe : wierzch jasnego waniliowego ciasta posypałam szczyptą kakao i delikatnie zamieszałam wykałaczką uzyskując okrągły wzorek kakaowego wiru. 

Ciasto w mig. Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz