"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

czwartek, 6 lutego 2014

Sos serowo-śmietanowy - do warzyw na parze, ryżu, ...

Ostatnio robiłam warzywa na parze jako dodatek do dania głównego. Żeby nie było nudnie i zwyczajnie skomponowałam do nich sos, który sprawdził się idealnie, a jego smak bardzo mnie zaskoczył oczywiście pozytywnie. I dlatego postanowiłam się z Wami podzielić tym pomysłem. Ten sos świetnie komponuje się nie tylko z warzywami, ale równie smakowicie z ryżem na sypko.


 

Składniki;


  • 300 ml śmietany

  • 100 g startego żółtego sera (jego smak nada charakter naszemu sosikowi)

  • 1/2 łyżeczki kurkumy

  • pieprz mielony do smaku


 

W garnku podgrzewamy śmietanę, dodajemy starty ser i kurkumę. Mieszamy aż do rozpuszczenia sera, na koniec doprawiamy do smaku pieprzem. Jeśli sos będzie zbyt gęsty dodajemy śmietany, a jeśli zbyt rzadki dosypujemy sera.

Polecam! Ten prosty szybki przepis na sos, odmieni smak tradycyjnych warzyw i ryżu.

 

Ps; użyty ser nadaje charakteru smakowego , kurkuma smaku i intensywnego koloru, śmietana kwaśna da ostrzejszy smak, a słodka łagodny. Ja użyłam śmietany kwaśnej i słodkiej w proporcjach 1:1

4 komentarze:

  1. Niestety sos nie wyszedł :( ser nie chciał się rozpuścić w śmietanie. pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Qchenne kaprysy16 sierpnia 2015 21:13

    Zapewne to kwestia sera. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed chwilą zrobiłam-komentarz moich dzieci blleee. Szkoda było wyrzucić,więc doprawiłam czeską ostrą musztardą oraz imbirem. Wszystkim smakowało - podane ze smażoną fasolą i kawalkami mięsa

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki średni ten sos. Trzeba dodać inne przyprawy

    OdpowiedzUsuń