"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

środa, 21 grudnia 2016

Pizzerki - szybki przepis na ciasto

Bywa czasem tak, że trzeba szybko zrobić coś z niczego. Na taką okoliczność świetnie sprawdzają się pizzerki, dlatego dzisiaj podaję przepis na ich wykonanie. Dodatki jakich możemy użyć zależą jedynie od nas i od tego co mamy w zasięgu ręki. 


 

Składniki na ciasto (ok 8 szt pizzerek):

  • 300 g mąki pszennej tortowej (ja używam Basi) + odrobina do podsypania

  • 2 szczypty suszonego oregano

  • opakowanie 7g suszonych drożdży

  • łyżeczka cukru

  • łyżeczka soli

  • 2 łyżki oliwy

  • 3/4 szklanki ciepłej wody


 

Wszystkie suche składniki wsypać do miski, wymieszać. Dodać ciepłą wodę i oliwę. Zagnieść wszystkie składniki na gładkie ciasto. Podzielić na 8 części, każdą z nich uformować najpierw w kuleczkę a następnie delikatnie rozwałkować na grubość ok 4-5 mm. Wszystkie placki ułożyć na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć czystą ściereczką i odstawić na czas przygotowania dodatków.

Propozycja wykończenia:

Ja posmarowałam każdy placek ketchupem, ułożyłam na nich pokrojoną w kwadraciki szynkę.

Pokroiłam cebulę w półplasterki, posypałam szczyptą cukru, oprószyłam słodką papryką w proszku, solą i pieprzem mielonym. skropiłam oliwą, wymieszałam. Tak przygotowana cebulka zmiękła i była gotowa aby ją nakładać porcjami na każdym placku. Na cebulce można położyć świeże pieczarki pokrojone w plasterki. Na koniec posypać startym żółtym serem.

Piekarnik nagrzać do 240*C. Do gorącego piekarnika wstawić przygotowaną blaszkę z pizzerkami i piec je ok. 10 minut. Gotowe pizzerki wyjąć i podawać z dowolnymi ulubionymi sosami. Smacznego :)

1 komentarz: