"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

wtorek, 6 maja 2014

Qurrito niczym z KFC

Smaczna przekąska, a dla niektórych nawet danie, o bardzo oryginalnym charakterze. Smak niczym z KFC z tą jednak różnicą, że bardziej naturalny. Polecam :)


Składniki na 2 Qurrito:

  • 1 pojedyńcza pierś z kurczaka

  • Sos BBQ - użyłam Party Dip firmy Prymat (do rozmieszania z 100 g ketchupu z 2 łyżkami wody)

  • Ser cheddar starty na tarce (lub inny twardy ser żółty)

  • 2 tortille pszenne


 

Marynata do mięsa:

  • 2 łyżki oliwy

  • 1 łyżeczka papryki ostrej

  • 1 łyżeczka papryki słodkiej

  • chili i tabasco (wg uznania, jak ktoś lubi ostro)


 

Panierka:

  • 100 g mąki

  • 1/3 łyżeczki pieprzu

  • 1/3 łyżeczki chili

  • 1/3 łyżeczki czosnku granulowanego

  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej

  • 1/3 łyżeczki oregano

  • 1/3 łyżeczki bazylii

  • 1/4 łyżeczki suszonego imbiru

  • 1/2 łyżeczki soli


 

Dodatkowo: olej do smażenia i miseczka z wodą do panierowania.


 

Umyte mięso osuszyć ręcznikiem papierowym i pokroić w paski (na 1 qurrito potrzebujemy 4-5 pasków).

Składniki marynaty wymieszać i dokładnie obtoczyć w niej mięso, odstawić najlepiej na 2 godziny do lodówki (można nawet dłużej wówczas mięso nabierze lepszego smaku).

Wszystkie składniki panierki wymieszać. Pokrojone i zamarynowane cząstki mięsa panierować w mące z przyprawami, zamoczyć w wodzie i ponownie w mące mocno ściskając każdy kawałek ręką aby panierka dobrze przylegała. Smażyć na gorącym, najlepiej głębokim tłuszczu w rondelku na złocisty kolor. Po usmażeniu osączyć z tłuszczu na ręczniku papierowym.

Na połowie placka tortilli (jak na zdjęciu poniżej) ułożyć cząstki kurczaka, polać sosem BBQ, posypać serem, złożyć na pół i zasmażyć na suchej patelni (zwykłej lub grillowej), aż ser się rozpuści (ja zapiekam w opiekaczu z wymiennymi płytkami: do zapiekania, gofrów, tostów, donutów) .


 

Gotowe :) Smacznego :)

Przepis na domowe placki      TORTILLE

17 komentarzy:

  1. Super przepis, Muszę wypróbować:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ekstra pomysł, slinka cieknie, takie to i ja bym przekąsiła :) ja natomiast polecam burrito

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2013/08/burrito.html

    OdpowiedzUsuń
  3. super apetycznie wygląda,bardzo fajny pomysł..zapraszam do wypróbowania przepisu na kebabiki na patykach owijanehttp://gotujenacodzien.blogspot.com/search/label/przystawki boczkiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki takim wpisom smacznie może być w każdej kuchni.
    Jak się tak chwilę zastanowić, to nie ma co się zastanawiać, tylko lecieć do kuchni i zrobić sobie taką kulinarną przyjemność. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie tak - nie ma na co czekać :) a ja życzę smacznego

    OdpowiedzUsuń
  6. ~Zjadacz czekolady9 lipca 2014 18:45

    Wczoraj zrobiłam wyszło pyszne tylko robiłam bez oregano bo nigdzie nie mogłam kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. http://sprawdzamyprzepisy.blogspot.com/2014/08/qurrito-niczym-z-kfc.html

    Zrobiłam, wyszło mi przepyszne, idealny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się :) Smacznego i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł na przekąskę do piwa. Zależy oczywiście co kto lubi. A szczególne detale smaku piwa zawdzięczamy pewnemu związkowi drożdży i muszek, chcesz wiedzieć więcej? http://biology.blog.pl/2014/10/14/o-drozdzach-muchach-i-piwie/

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię qurrito wg twojego przepisu kolejny raz :) I jak zawsze przepis niezawodny i qurrito jak zawsze przepyszne! Najlepszy przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Qchenne kaprysy23 maja 2015 14:17

    Bardzo mi miło. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wlasnie czekam az miesko wchlonie marynate i smazymy bardzo lubie kfc i ciekaw jestem czy samkuje podobnie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepyszne!!! Ja użyłam sosu barbecue Grill&Fun z Lidla...jest przepyszny! Dokładnie taki jak w kfc... mięsko zamarynowałam w oleju rzepakowym kujawskim zwykłym pół na pół z kujawskim z chili...dziękuję za przepis...na pewno zagosci u nas na dłużej ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyszło serio zaje...te. Mega grubasańskie jedzenie, ale bardzo dobre :-) Raz na jakiś czas można sobie pozwolić.

    OdpowiedzUsuń