"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

sobota, 25 października 2014

Mini pączki na serku homogenizowanym

Te małe pączusie idealnie nadają się do porannej i popołudniowej kawy czy herbaty. Są tak pyszne, że trudno im się oprzeć, a jedzenie ich wciąga jak chrupanie chipsów. I pomimo tego, że przepis ma już swoje latka to często do niego wracam bo pączusie mają u nas swoich fanów ;) Za ich zrobieniem przemawia również krótki czas ich przygotowania bo wynosi on zaledwie kilkanaście minut. Polecam :)

 


Składniki:


  • 1,5 szklanki mąki

  • szczypta soli

  • 2 całe jajka

  • 400 g serka homogenizowanego (może być waniliowy)

  • 1 łyżka cukru

  • 2 łyżeczki cukru waniliowego

  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

  • 2 łyżki wódki


 

Dodatkowo do posypania:

  • cukier lub

  • cukier puder


 

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować. W rondlu rozgrzać olej, na gorący wkładać łyżką (maczaną w oleju) porcje ciasta. Smażyć pączki na złocisty kolor często je obracając. Usmażone wykładać na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. 

Mamy dwie opcje wykończenia usmażonych pączusiów:

1. jeszcze gorące obtaczać w cukrze (fajnie jak mamy domowy cukier z prawdziwą wanilią)

2. przestudzone obtaczać w cukrze pudrze

Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Też je kiedyś robiłam, faktycznie są przepyszne! ;)
    Pozdrawiam i w wolnym czasie zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam, wpadnę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pączusie wyglądają i smakują rewelacyjnie. Ja na swoim blugu również opublikowałam podobny przepis, ale wzbogacony o banany. http://bezglutenowi.blog.pl/
    serdecznie zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjny pomysł na pączki, zobacz też mój sposób na cytrynowe oponki

    http://oobzarciuch.blogspot.com/2014/02/oponki.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł takie malutkie paczki, ja proponuje domowy wyrób serów: feta, camembert, parmezan i inne http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mega! właśnie zrobiłam i są przepyszne:) szybko, tanio i smacznie :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Qchenne kaprysy20 stycznia 2015 12:44

    Dzięki za potwierdzenie ich mega! Smacznego i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam z serem półtłustym , w trakcie gotowania obiadu.. Zniknęły z talerza jeszcze gorące. Były za dobre i bardzo smaczne. Polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Qchenne kaprysy12 lutego 2015 12:04

    Cieszę się z Waszego zadowolenia :) U mnie też znikają w mig dlatego często startuję z podwójną porcją ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń