"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

niedziela, 19 października 2014

Camembert marynowany z chilli, suszonymi pomidorami, bazylią i pieprzem kolorowym

Serek kremowy w przepełnionym aromatami przypraw oleju słonecznikowym zadowoli nie jedno podniebienie. Świetnie sprawdzi się z chrupiącą bułeczką ale i jako zakąska do piwa a nawet wina ;)

 


Pomysł podejrzany na innym blogu lecz nieco przeze mnie zmodyfikowany

Składniki :

  • 1 serek Camembert

  • 1-2 ząbki czosnku

  • pół łyżeczki suszonych pomidorów (w wiórkach)

  • pół łyżeczki bazylii suszonej

  • suszone chilli mielone do smaku (szczypta)

  • ziarenka kolorowego pieprzu

  • olej słonecznikowy

  • szczypta soli


 

Serek pokroić w trójkąciki, ułożyć w słoiku, przesypując każdą warstwę przyprawami, dodać czosnek (ja pokroiłam ząbek w plasterki) a na koniec zalać całość olejem i posolić.  Słoik zakręcić i odstawić na ok 3-4 dni (ja odstawiłam do lodówki) - oryginalny bardzo smaczny pomysł - polecam :)

Ilość i gatunki przypraw można sobie urozmaicać wg własnego smaku i gustu :)

2 komentarze: