"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

niedziela, 6 kwietnia 2014

Surówka z marchewki i jabłka

Surówki to ważne uzupełnienie dań obiadowych.  Surowe owoce i warzywa to bogactwo witamin i minerałów i z tego własnie powodu warto zadbać aby zawsze nam towarzyszyły :)

surówka z marchewki i jabłka


Składniki na 4 porcje:

  • 3 marchewki

  • 2 jabłka

  • 2 łyżki soku z cytryny

  • cukier do smaku (nie koniecznie)


 

Marchew i jabłka umyć, obrać i zetrzeć na tarce (wielkość oczek do wyboru). Dodać sok z cytryny żeby jabłka nie ciemniały. W razie potrzeby można dosłodzić do smaku. Ja osobiście stawiam na słodkie jabłka aby cukru stosować jak najmniej albo wcale. Gotowe - smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Spróbuj też z odrobiną chrzanu i słodką śmietanką - zyskuje zupełnie inny wymiar

    OdpowiedzUsuń
  2. Wersję ze słodką śmietanką znam, ale z chrzanem nie, więc muszę wypróbować. Dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam od dziecka połączenie marchewki i jabłka, z tym, że moja Mama i ja ścieramy na tarce o drobnych oczkach... na równie z tą surówką jest surówka z samej marchwi i chrzanu, które moje dzieci też lubią http://kuchenne-czarymary.blogspot.com/2014/03/surowka-marchewkowo-chrzanowa.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Od zawsze najbardziej smakowała mi klasyczna surówka z marchewki :)

    Odsiebie lubę dodać jeszcze śmietanki. Zapraszam po przepis :)  

    http://wegefuzja.pl/surowka-z-marchewki-jablka/ 

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń