"Szczęście to konto w dobrym banku, zręczny kucharz i dobre trawienie" - cyt. Jean-Jacques Rousseau

czwartek, 27 marca 2014

Marchewkowe placuszki

Wszelkie placki to zdecydowanie moja bajka. Lubię je pod każdą postacią, chyba ze wszystkiego i na różne sposoby. Dlatego dzisiaj kolejna ich forma - marchewkowe. Idealne lekko słodkawe choć bez odrobiny cukru bowiem marchew sama w sobie jest słodka. Możemy je spożywać na wiele sposobów :

-jako dodatek do mięs grillowanych i duszonych

-z kleksem naturalnego serka homogenizowanego

-z kleksem naturalnego jogurtu z dodatkiem świeżego czosnku lub posiekanego koperku

-albo po prostu same wprost z patelni.

Z poniższych składników otrzymamy wersję podstawową marchewkowych placuszków. Możemy do niej dodać świeżo przeciśnięty czosnek, świeżo zmielony pieprz lub inne ulubione przyprawy.

 

Marchewkowe placuszki


Składniki na ok 12 placuszków:

  • 600 g marchwi

  • 2 jajka

  • 4 łyżki mąki

  • 1/3 łyżeczki soli 

  • olej do smażenia


 

Marchew umyć, oskrobać i zetrzeć na dużych oczkach tarki. Posolić, dodać jajka, mąkę i dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju i kłaść łyżką porcje marchewkowych placuszków. Smażyć je na złocisty kolor z obu stron. Usmażone przekładać na papierowy ręcznik żeby osuszyć z pozostałości tłuszczu.

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Placków marchewkowych jeszcze nigdy nie jadłem.
    Wiem, to nie żaden problem, by je sobie zrobić.
    Nie mam żadnych wymówek. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spotkałam niemal identyczny przepis na placki otrębowe i bananowe, a na marchewkowe widzę pierwszy raz! Musze wypróbować, podoba mi się, że praktycznie do tej podstawy można dodać co się lubi, marchewkę czy też inne warzywa!

    OdpowiedzUsuń